UPUTE I OBAVIJESTI

mala-skola-pcelarstva-pd-zagreb

MALA ŠKOLA PČELARSTVA

Uskoro počinje osma sezona besplatnog tečaja iz osnova pčelarstva (Mala škole pčelarstva), u organizaciji Pčelarskog društva „Zagreb“ i pod pokroviteljstvom Grada Zagreba – Ureda za poljoprivredu i šumarstvo!

Nastava će se održati 3,4,8 i 9 studeni 2016. u 17 sati,  u prostorijama «Tribina grada Zagreba» Kaptol 27. 

Idejni začetnik Male škole pčelarstva je mr. sc. Nenad Strižak, bivši dugogodišnji predsjednik Pčelarskog društva „Zagreb“, koji je prije osam godina ideju pretvorio u djelo kada je pokrenuo školu pčelarstva – namijenjenu svim građanima i građankama Grada Zagreba, gdje se polaznici teoretski i praktično upoznaju sa pčelarstvom i najvažnijim oprašivačima na svijetu – pčelama.

Program Male škole pčelarstva se sastoji od 4 besplatna predavanja, uz demonstraciju tipova košnica, projekciju fotografija, knjiga itd.

Život pčela – naziv je prvog predavanja koje će 3. studenog održati mr. sc. Nenad Strižak, 4. studenog će Luka Šebelić  polaznicima govoriti o tipovima košnica kroz razvoj pčelarstva, zatim će predsjednik PD Zagreb Stjepan Vuković, prof. 8.studenog  polaznike upoznati sa tehnologijom pčelarenja, dok će zadnje predavanje 9. studenog održati Tomislav Hudina mag. biol. exp.o proizvodnji pčelinjih proizvoda. Za sve koji žele nastaviti dalje nakon predavanja slijedi praktičan rad u PD Zagreb i na pčelinjaku u Zagrebu.

Ponukani dosadašnjim uspjehom i odazivom polaznika, od kojih se određeni broj toliko zainteresirao za pčelarstvo da su danas punopravni članovi PD „Zagreb“, predavači pozivaju sve zainteresirane, Zagrebčanke i  Zagrebčane, i sve one koji su voljni saznati više o pčelama i educirati se o pčelarstvu, da se pridruže Maloj školi pčelarstva!

Jer nikad se ne zna, možda će ovo medonosno zanimanje jednog dana postati vaša nova plodonosna profesija, poručuju iz PD „Zagreb“.

Svi zainteresirani za Malu školu pčelarstva mogu se predbilježiti putem mail-a PD Zagreb, izravno doći na predavanje ili četvrtkom u 18,oo doći u PD Zagreb Našička 16 prema rasporedu kada se održavaju tribine ili se javiti voditelju tečaja Stjepanu Vukoviću, prof. na 091/ 5361654

kongres-pcelarstva-u-francuskoj

ZAJEDNO IZGRADIMO BUDUĆNOST ZA PČELARSTVO!

  1. Nacionalni kongres francuskoga pčelarstva održat će se od četvrtka 27. do nedjelje 30. listopada 2016 u gradu Clermont-Ferrand pod naslovom « Zajedno izgradimo budućnost za pčelarstvo »

To će biti nezaobilazan susret  pčelara, poljoprivrednika, znanstvenika i zainteresirane javnosti,  zaokupljenih brigom za trenutno stanje pčela u Francuskoj i u svijetu.

Iščekuje se između 4000 do 5000 pčelara i francuskih znanstvenih istraživača na tom velikom događaju u organizaciji Francuskog nacionalnog pčelarskog saveza i pčelarskog sindikata pokrajine Puy-de-Dôme.
To je jedinstvena prilika za pčelare kao i za znanstvenike po pitanju razmjene zadnjih novootkrića, najnovijih znanstvenih radova koji teže odgovoriti glavnim brigama i problematikama s kojima se suočava pčelarstvo današnjice.

Odlučna tematika za struku : « Zajedno izgradimo budućnost za pčelarstvo ».

Više od proizvodnje meda i pčelinjih proizvoda, budućnost pčele i njiezina ključna uloga oprašivača sve nas se tiče.

Suočena s pesticidima, varozom, utjecajem intenzivne poljoprivrede, azijatskim stršljenom, poremećajem klime, njezina budućnost je neizvjesna.

Navedena tema « zajedno izgradimo » sama se nameće u vrijeme kada pčele bilježe rekordnu stopu pomora u Europi i na svim kontinentima, što cjelokupno oslabljuje djelatnost.

Jedan zajednički sastanak svih sudionika pčelarskog i poljoprivrednog svijeta na francuskoj i europskoj razini je predviđen u sklopu skupa u suradnji sa FNOSADom (Nacionalni savez pčelarskih sanitarnih organizacija) i ANERCEAom (Nacionalna udruga uzgajivača matica i uzgojnih centara) za Francusku te Udrugom Bee Life i EPBAom (Europska udruga profesionalnih pčelara) na europskom planu koje će sudjelovati i iznositi svoja svjedočenja i stručna mišljenja.

Očuvanje pčela i razvitak poljoprivrede koja poštuje naš okoliš danas su životna pitanja.

Jedino sinergija između pčelara, poljoprivrednika i znanstvenika raznih europskih zemalja moći će se nositi s pitanjima kojima je europsko pčelarstvo suočeno.

Kao prvo tržište na svjetskoj razini, Europa danas uvozi više od polovice meda koju konzumira, a prosječna stopa pomora se niže od 20 do 30% godišnje…

Referentni program

U središtu glavnih tema o kojima će se raspravljati po pitanju razvitka pčelarstva :

Poljoprivrednici / pčelari – Fito / Pčele- Pčelarstvo u svijetu – Pesticidi / Pčele – GMO & pčele – Sanitarna pitanja – Stršljen Vespa velutina – Uzgoj – Oprašivanje – Tržište meda – Apiterapija, itd.

Predavanja francuskih i međunarodnih uglednih stručnjaka

Uz predavače u tehničkom i znanstvenom programu, spomenimo sudjelovanje :

  • Marco Lodesani i Piotr Medrzycki, Istraživačka pčelarska stanica iz Bologne, održat će predavanje o « Raznim načinima izlaganja pčela na pesticide »
  • Jeff Pettis, ravnatelj istraživanja u laboratoriju za istraživanja o pčelama USDA (Ministarstvo poljoprivrede SAD), na temu « Utjecaj pesticida na matice)
  • Laurence Bonafos, Europsko povjerenstvo, Uprava za poljoprivredu, na temu « Europska politika u programima za potporu pčelarstvu »
  • Lucas Alejandro Garibaldi, profesor i istraživač iz Nacionalnog Sveučilišta Río Negro, Argentina, govorit će o « prehrambenoj sigurnosti, uloga oprašivanja u poboljšavanju poljoprivrednih prinosa »
  • Frédéric Delbac, Sveučilišni profesor – Laboratoriji za mikroorgamizme : Genom i Okoliš, tim interakcija domaćini-paraziti UMR CNRS (Nacionalni centar znanstvenih istraživanja) -Sveučilište Blaise Pascal – Sveučilište Auvergne-Clermont Ferrand, na temu « Izlaganje pčela raznim čimbenicima stresa : interakcija između parazita Nozema ceranae i neurotoksičnih insekticida ».

I drugi znansvenici i stručnjaci….

Susret pčelarskih izlagača

Očekuje se stotinjak izlagača, predstavnike svih suradnika francuske pčelarske struke (proizvođaći košnica, opreme za medarnice i za seleće pčelarenje, pakiranje, poslovanje, kozmetika, savjetovanje, laboratoriji, razvitak…) Prostor je  namjenjen i razmjenama kao i demonstracijama, predstavljanje specijalizirane i inovativne opreme .

Dani « šire publike »

Nacionalni pčelarski kongres otvara se i široj publici sa brojnim slavljeničkim i pedagoškim događanjima : otkrivanje pčelarstva i složenost pčelinjeg svijeta – tržište meda i pčelinjih proizvoda ali i izložbe igraone – filmovi, itd…

Više informacija na :

http://www.congres-national-apiculture.com

KONTAKT ZA MEDIJE:

Anne HENRIOT
Union Nationale de l’Apiculture Française
Tél : +33 (0)4 99 61 29 90 / 06 07 03 17
anne.henriot@unaf-apiculture.info

IZVOR: www.pcelinjak.hr  (s francuskog preveo mr.sc.Kristijan Jusić

sajmovi-dobrog-zivljenja-2016-program-naslovnica

PROGRAM SAJMOVA DOBROG ŽIVLJENJA 2016.

Sajmovi dobrog življenja koji se održavaju u prostotu Zagrebačkog Velesajma od 29. rujna do 2. listopada 2016. potvrdili su status jednog od najvećih tematskih događanja u Europi s epitetom Općeg dobra koje su mu dodijelili sudionici, a brojni posjetitelji iz godine u godinu mu se vraćaju zbog kvalitetne i raznovrsne ponude proizvoda i usluga. Kvalitetu sajma dodatno povećavaju stručni, edukacijski i zabavni sadržaji zbog kojih se sajam očekuje s nestrpljenjem. U nastavku slijedi kompletan program predavanja, radionica, tribina i svih ostalih događanja na sajmovima.

program-1program-2PROGRAM 3.jpgprogram-4program-5

Kao što se vidi iz priloženog, organizatori Sajmova zdravog življenja su se i ove godine pobrinuli da uz bogat izložbeni, degustacijski i zabavni program, publici osiguraju i kvalitetne edukacijske sadržaje s relevantnim domaćim i stranim sudionicima. Budite i Vi dio Sajmova dobrog življenja koje je prošle godine posjetilo više od 20.000 posjetitelja.

javni-poziv-hps-za-dizajn-staklenke-za-med-naslovnica

Temeljem odluke Upravnog odbora Hrvatskoga pčelarskog saveza donesene na sjednici održanoj 19. svibnja 2016. Hrvatski pčelarski savez objavljuje

 JAVNI POZIV

za iskazivanje interesa za izradu dizajna staklenke za med

Hrvatski pčelarski savez kao krovna pčelarska institucija ima više od 7000 članova već dugi niz godina razmišlja o ideji da se za potrebe pčelara dizajnira staklenka za med koja bi uz dizajn odavala i prepoznatljivost i kvalitetu hrvatskog meda, ali i doprinosila da med bude dio turističke ponude, HPS raspisuje javni poziv za iskazivanje interesa za izradu dizajna staklenke za med.

Nakon prikupljenih prispjelih ponuda organizirat će se radni sastanak s ciljem upoznavanja tehnologije oblikovanja stakla.

  1. Sadržaj ponude: − idejno rješenje dizajna staklenke
  2. Smjernice za izradu dizajna: − dizajn bi uz obilježje pčele, meda i pčelinjih proizvoda trebao imati i iskazana obilježja panonske, gorske i mediteranske Hrvatske. Staklenka mora na sebi sadržavati i logotip Hrvatskoga pčelarskog saveza. Ako bi staklenka bila nepravilnog oblika, moguće je za nju dizajnirati i etiketu.
  3. Mogućnost tehničke provedivosti: − idejno rješenje staklenke mora biti provedivo pri izradi četiriju veličina, to jest staklenke od 212 ml, 370 ml, 580 ml i 720 ml, a na svim veličinama treba biti istaknut logotip HPS-a. Moguće je predložiti i inačice za plići i dublji poklopac. Autori mogu predložiti inačice ideja neovisno o danim smjernicama.

Predviđene su nagrade za prva tri izabrana rada. Prvi će biti nagrađen sa 7.500,00 kuna. Svi zainteresirani za ovaj javni poziv mogu svoj interes iznijeti u pisanom obliku do 31. listopada 2016. godine na adresu:

Hrvatski pčelarski savez Pavla Hatza 5, 10 000 Zagreb

Nakon tog datuma u roku od 15 dana organizirat će se sastanak sa stručnjacima proizvodnje stakla s ciljem podrobnijeg objašnjenja tehničkih karakteristika kojih se treba pridržavati pri razradi dizajna, a kako bi on bio provediv u praksi. Stoga će na ovaj radni sastanak biti potrebno donijeti i skicu kako bi tehnolog proizvodnje staklenki mogao dati savjet oko tehnološke izvedivosti.

Potom slijedi raspisivanje natječaja. Za sve informacije zainteresiranima su na raspolaganju: − Krešo Piljak, koordinator projekta izrade staklenke, na broju 091/33-06-197 ili na e-adresi : kreso.piljak@vz.htnet.hr − Saša Petrić, suradnik koordinatora, na broju 01/48-19-536.

IZVOR: http://www.pcela.hr 

sajmovi-zdravog-zivljenja-2016-obavijest

APItera 2016.

  1. međunarodni sajam pčelarstva, pčelarske opreme i proizvoda od meda na Zagrebačkom velesajmu

Proizvodi od meda: 29.9. ‐ 2.10.2016.                                

Oprema za pčelarstvo: 30.9. ‐ 2.10.2016.

Prostor održavanja:  paviljon 8A

INFORMACIJE O CIJENI ULAZNICE I POPUSTU ZA GRUPNI POSJET / PARKING ZA POSJETITELJE  

  • Ulaznica za jednokratni posjet    20,00 kn
  • Za organizirani grupni posjet 25 i više posjetitelja odobravamo popust od 20% na jediničnu cijenu ulaznice ‐ najava na tel.: 099‐ 8036 923, e‐mail: Mladen.Staroveski@zgh.hr
  • Na parkiralištima oko Zagrebačkog velesajma – parking je besplatan
  • Na prostoru  Zagrebačkog velesajma: Ulaz Zapad III (od Kajzerice) parking se naplaćuje po cijeni od 5 kn ‐ sat / prvih 30 min BESPLATNO – mogućnost preuzimanja kupljene opreme
  • Naplata SMS‐om na 8888 ili na automatu ‐ zapadna strana paviljona  25

DOBRODOŠLI ! www.zv.hr

OBAVIJEST ZA UP U ISTRI

Na temelju čl. 14. Pravilnika o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge na području Istarske županije  („Službene novine Istarske županije“ br. 16/15.) Upravni odjel za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodoprivredu Istarske županije, dana 26. srpnja  2016. godine, raspisuje

JAVNI NATJEČAJ
za financiranje projekata/programa udruga u okviru Programa javnih potreba  poljoprivrede, šumarstva, lovstva, ribarstva i vodoprivrede Istarske županije za 2016. godinu

  1. Istarska županija,  Upravni odjel za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodoprivredu, poziva  udruge čija temeljna svrha nije stjecanje dobiti, koje su programski usmjerene na rad u poljoprivredi, šumarstvu, lovstvu, ribarstvu i vodoprivredi na području Istarske županije, a prvenstveno  one čiji su projekti/programi i aktivnosti usklađeni s Županijskom razvojnom strategijom i ostalim strateškim programima Istarske županije, da se prijave na ovaj natječaj.
  2. Udruge sukladno ovom Natječaju mogu prijaviti projekte/programe  iz sljedećih prioritetnih područja:
  3. a) za organizaciju manifestacija i učešće na manifestacijama iz područja poljoprivrede, šumarstva, lovstva, ribarstva i vodoprivrede
    b) za unapređenje proizvodnje autohtonih i izvornih proizvoda s oznakom kvalitete te autohtonih pasmina uključujući i proizvode na bazi divljači, autohtonih kultivara te unapređenje ekološke i integrirane poljoprivrede i pčelarstva  te primjena novih tehnologija u poljoprivredi
    c) za unapređenje i razvoj prijenosom znanja i informacija s ciljem zadržavanja ljudi u ruralnom prostoru, povećanjem površina pod ekološkom poljoprivrednom proizvodnjom, ostvarivanjem dodatnih prihoda, očuvanjem i poboljšanjem prirodnih resursa
    d) za unapređenje lovstva, razvojne programe u sektoru lovstva, te koordinaciju lovozakupnika zajedničkih lovišta
    e) za podršku institucionalnom i organizacijskom razvoju udruga iz područja poljoprivrede, šumarstva, lovstva, ribarstva i vodoprivrede.
  4. U Proračunu Istarske županije  za 2016. godinu osigurati će se financijska sredstva prvenstveno za projekte/programe udruga koji:
  • se provode u kontinuitetu (nastavak financiranja višegodišnjih projekata/programa koji su uspješno ocijenjeni i odabrani u prethodnoj godini i čije su aktivnosti uspješno izvršene te se prijavljuju za nastavak financiranja u 2016. godini)
  • su podržani  financijskim sredstvima iz drugih izvora (vlastita sredstva, sponzorska sredstva, državna sredstva, sredstva jedinica lokalne samouprave, sredstva međunarodnih fondova i drugo) te  koje Istarska županija koordinirano financira s drugim subjektima (državna tijela, jedinice lokalne samouprave, međunarodni fondovi i drugo)
  • su kandidirani ili prihvaćeni u programima EU ili drugih međunarodnih organizacija koje financiraju projekte/programe u poljoprivredi, šumarstvu, lovstvu, ribarstvu i vodoprivredi (sufinanciranje obveznog udjela udruge u financiranju projekta/programa koji je većinski financiran iz programa EU ili drugih međunarodnih organizacija)
  • su od posebnog interesa i značaja za razvitak i jačanje identiteta i posebnosti Istarske županije
  • su edukacijske naravi.
  1. Ukupna planirana vrijednost Natječaja iznosi: 1.710.000,00 kuna. Najmanji iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i ugovoriti po pojedinom projektu/programu je 5.000,00 kuna.
  2. Rok za podnošenje prijava projekata/programa po ovom Natječaju je 12. rujna  2016. godine.
  3. Udruge mogu po ovom Natječaju prijaviti više  projekata/programa po svakom prioritetnom području poljoprivrede, šumarstva, lovstva, ribarstva i vodoprivrede  iz točke 2. ovog Natječaja.
    Davatelj financijskih sredstava može  s istom udrugom ugovoriti ukupno najviše do tri projekta/programa,  na razdoblje provedbe od 12 mjeseci (od  01. siječnja do 31. prosinca 2016. godine).
    Ista udruga može biti partner na više projekata/programa unutar prioritetnih područja poljoprivrede, šumarstva, lovstva, ribarstva i vodoprivrede iz točke 2. ovog Natječaja.
  4. Prijavu projekata/programa na ovaj Natječaj može podnijeti udruga koja ispunjava sljedeće uvjete:
  • upisana je u Registar udruga;
  • upisana je u Registar neprofitnih   organizacija;
  • svojim statutom se opredijelila za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja sukladno ovom Natječaju i kojima se promiču uvjerenja i ciljevi koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonom;
  • ima uredno ispunjene obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Istarske županije i drugih javnih izvora;
  • nema dugovanja s osnova plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu, proračunu Istarske županije i proračunu jedinice lokalne samouprave;
  • protiv korisnika financiranja, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja projekta/programa ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen/a za prekršaj određen člankom 48. st. 2. alinejom c) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ br. 26/15.), odnosno pravomoćno osuđen/a za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d) Uredbe;
  • ima uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrola te način sprječavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima;
  • ima utvrđen način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvješća o radu za proteklu godinu (mrežne stranice udruge ili drugi prikladan način);
  • ima uređen sustav prikupljanja članarina i uredno predaje sva izvješća prema Istarskoj županiji i drugim institucijama;
  • ima zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu projekta/programa.
  1. Prijave projekata/programa dostavljaju se obvezno  u papirnatom obliku, u skladu s uvjetima utvrđenim u Uputama za prijavitelje i to isključivo na propisanim obrascima koji su, zajedno s Uputama za prijavitelje, dostupni na mrežnim stranicama Istarske županije
  2. Popunjena i ovjerena prijava zajedno s potrebnom dokumentacijom, u papirnatom obliku, dostavlja se preporučeno poštom, kurirom ili osobno (predaja kod administrativne tajnice Upravnog odjela za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodoprivredu Istarske županije), uz napomenu: JAVNI NATJEČAJ – ne otvarati), na sljedeću adresu:

ISTARSKA ŽUPANIJA – REGIONE ISTRIANA
UPRAVNI ODJEL ZA POLJOPRIVREDU, ŠUMARSTVO, LOVSTVO, RIBARSTVO I VODOPRIVREDU  52 000 Pazin, Šet. pazinske gimnazije br. 1

Uz prijavu se obvezno prilaže sljedeća dokumentacija:

a) preslika Izvatka iz Registra udruga (može ga zamijeniti i ispis elektronske stranice sa svim podacima udruge iz registra)
b)  preslika Izvatka iz Registra neprofitnih organizacija (može ga zamijeniti i ispis elektronske stranice sa svim podacima organizacije iz registra)
c)  preslika ovjerenog Statuta
d)  ispunjen i ovjeren Obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja
e)  ispunjen i ovjeren obrazac Izjave o partnerstvu (ako je primjenjivo)
f)  potvrda Porezne uprave o nepostojanju javnih dugovanja ne starija od 30 dana od dana objave Javnog natječaja (u izvorniku)
g)  uvjerenja nadležnog suda, ne starija od 6 mjeseci od dana objave Javnog natječaja, da se protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja projekta/programa ne vodi kazneni postupak i da nisu pravomoćno osuđeni/e za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alineja c) odnosno da nisu pravomoćno osuđeni/e za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d) Uredbe o kriterijima, mjerilima  i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ br. 26/15.) (u izvorniku)

Postupak zaprimanja, otvaranja i pregleda dostavljenih prijava, dostava ispravka ili dodatne dokumentacije,  procjena prijava, donošenje odluke o dodjeli financijskih sredstava, podnošenje prigovora, ugovaranje, postupanje s dokumentacijom kao i indikativni kalendar provedbe Natječaja detaljno su opisani u Uputama za prijavitelje.

Sva pitanja vezana uz ovaj Natječaj mogu se postavljati isključivo elektroničkom putem, slanjem upita na adresu elektroničke pošte: poljoprivreda@istra-istria.hrdo 29.kolovoza 2016.godine.

 Obvezna  natječajna dokumentacija:

a) Tekst Pravilnika o financiranju programa i projekata od interesa za

opće dobro koje provode udruge na području Istarske županije  („Službene novine Istarske županije“ br. 16/15.)
b)    Upute za prijavitelje
c)    Obrasci za prijavu projekta/programa
opći podaci o prijavitelju
II.  obrazac opisa  projekta/programa
III.  obrazac proračuna projekta/programa

d)    Popis priloga uz prijavu
e)    Obrasci za procjenu kvalitete/vrijednosti projekta/programa
f)     Obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja
g)    Obrazac izjave o partnerstvu
h)    Obrazac ugovora o financiranju projekta/programa (s Općim     uvjetima)
i)     Obrasci za izvještavanje – a) obrazac opisnog izvještaja provedbe
projekta/programa
b) obrazac financijskog izvještaja
provedbe projekta/programa
KLASA: 402-01/16-01/80
URBROJ: 2163/1-03/1-16-01

obavijest za pčelare u RH naslovnica

VAŽNA OBAVIJEST ZA PČELARE

Sukladno Programu kontrole i suzbijanja varooze u 2016. godini svi pčelari dužni su provesti jedno ljetno tretiranje svojih pčelinjih zajednica. Tretiranje protiv varooze mora se provesti najmanje jednom godišnje, u ljetnom razdoblju (od 1. srpnja do 31. kolovoza). Drugo ljetno tretiranje i zimsko tretiranje se preporučuju, a ovisno o stupnju invadiranosti pčelinje zajednice.

Prema Programu kontrole i suzbijanja varooze za praćenje učinkovitosti tretiranja pčelinjih zajednica protiv varooze u RH, pčelari su dužni voditi kontrolu pada varoa na obrascu 2. Kontrola pada varroa i obrazac 1. Evidencija korištenja VMP-a na pčelinjim zajednicama.

Kontrola pada grinja V. destructor provodi se prije, tijekom i nakon prvog ljetnog tretiranja, na pet pčelinjih zajednica u pčelinjacima do 50, te na 10% pčelinjih zajednica u pčelinjacima većim od 50 pčelinjih zajednica.

  1. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor, potrebno je započeti sedam dana prije početka tretiranja pčelinjih zajednica VMP-om. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor pčelar provodi pomoću testnih uložaka koji se stavljaju na podnicu košnica. Sedmi dan od postavljanja, testni ulošci se vade iz svih kontroliranih pčelinjih zajednica, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa. 2. Prilikom stavljanja VMP-a, u košnice se postavljaju čisti testni ulošci, koji se pregledavaju dva puta za vrijeme tretiranja, 7. i 14. dan, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa. 3. Prilikom vađenja iskorištenog VMP-a iz košnica, postavljaju se čisti testni ulošci, koji se vade za sedam dana, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa.
  2. Svaki pčelar mora čuvati kopiju Obrasca 2, te je istu dužan dati na uvid prilikom inspekcijskog nadzora i kontrole provođenja ove mjere.
  3. Ukoliko prilikom kontrole pada grinja V. destructor, pad istih tijekom i poslije tretiranja nije vidljiv, pčelar mora u najkraćem mogućem roku isto prijaviti ovlaštenom veterinaru koji će uzeti uzorke pčela i dostaviti ih u službeni laboratorij na parazitološku pretragu.

NAPOMENA: Sve potrebne obrasce ćete naći na službenoj stranici Hrvatskog pčelarskog saveza www.pcela.hr

ROKOVI ZA POTPORE naslovnica

ROKOVI ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POVRAT NOVČANIH SREDSTAVA PREMA PRAVILNIKU O PROVEDBI MJERA NACIONALNOG PČELARSKOG PROGRAMA

U Narodnim novinama br. 126. od 20. studenoga 2015. objavljen je novi Pravilnik o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2016. godini. Prema Pravilniku o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2016. godini rokovi su sljedeći:

  • 5. 2016. godine POSLJEDNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjeru: Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja.
  • 5. 2016. godine POSLJEDNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjere: Kontrola i suzbijanje varooze i mjeru Tehnička pomoć pčelarima.
  • 7. 2016. godine POSLJEDNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjeru: Kontrola kvalitete meda.

Uz popunjen ORIGINAL zahtjeva za pojedinu mjeru u Agenciju za plaćanja treba dostaviti i KOPIJU RAČUNA, a prije nego što račun kopirate na originalnom računu kemijskom olovkom trebate napisati „NPP 2016”, tek ga potom treba kopirati, a kopija pritom mora biti jasno čitljiva. Račun obavezno treba sadržavati ime, prezime i OIB pčelara.

Svi podnositelji zahtjeva dužni su čuvati kopiju obrasca i originalni račun pet godina za slučaj da Agencija za plaćanja zatraži kontrolu.

Za mjeru Kontrola kvalitete meda uz popunjen originalni zahtjev i kopiju računa s oznakom „NPP 2016” potrebno je priložiti i nalaz/izvještaj ispitivanja koji mora sadržavati rezultate obavljenih ispitivanja.

U slučaju plaćanja internetskim bankarstvom potrebno je priložiti potvrdu banke o plaćanju, to jest izvršenoj transakciji!

U slučaju da su dokumenti iz stavka 4. članka 4. (to jest računi) pisani na jeziku koji nije hrvatski ili engleski Agencija za plaćanja ima pravo tražiti da korisnik priloži i prijevod navedenih dokumenata ovjeren kod sudskog tumača.

Ekološki pčelari dužni su zahtjevu priložiti i presliku certifikata o ekološkoj proizvodnji za 2016. godinu.

Zahtjev podnesen nakon isteka roka navedenoga za pojedinu mjeru smatrat će se nepravodobno podnesenim i neće se razmatrati.

Računi plaćeni nakon isteka roka navedenoga za pojedinu mjeru smatrat će se nepravodobnima i neće se obračunavati u ukupan iznos za obračun potpore.

Korisnici mjera Racionalizacija troškova selećeg pčelarstva i Tehnička pomoć pčelarima dužni su voditi OBRAZAC EVIDENCIJE O SUFINANCIRANOJ OPREMI i čuvati ga pet godina.

Obratite pozornost na popis opreme za koju je moguće ostvariti povrat novca objavljen u prilogu novoga Pravilnika.

Zahtjeve s pripadajućom dokumentacijom treba dostaviti neposredno Agenciji za plaćanja ili slati poštom preporučeno s povratnicom na adresu:

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju

Ulica grada Vukovara 269d

10 000 ZAGREB

Na omotnici treba naznačiti i oznaku mjere koja piše na dnu svakog obrasca:

  1. Kontrola i suzbijanje varooze (M1) oznaka mjere − upisati na omotnicu
  2. Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja (M4) oznaka mjere − upisati na omotnicu
  3. Tehnička pomoć pčelarima (M5) oznaka mjere − upisati na omotnicu
  4. Kontrola kvalitete meda (M2) oznaka mjere − upisati na omotnicu.

Mjeru Kontrola i suzbijanja varooze mogu koristi i pčelari koji nemaju OPG, dok je za ostale mjere OPG obavezan!!!

Prilikom popunjavanja zahtjeva za povrat sredstava molimo popunite sve navedene rubrike i svakako pazite na točnost podataka. Za isplatu sredstava obavezno upisati IBAN žiro računa u zahtjev!!!

PRAVILNIK o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. u 2016. godini i svi pripadajući obrasci nalaze se na internetskoj stranici Hrvatskog pčelarskog saveza.

 Popunjeni se zahtjevi predaju u Agenciji za plaćanja u poljoprivredi nakon obaveznog ažuriranja Evidencije pčelara i pčelinjaka za 2016. godinu.

Prije slanja zahtjeva za povrat sredstava u Agenciju za plaćanja u poljoprivredi svakako provjerite u Hrvatskome pčelarskom savezu ili kod svog povjerenika jesu li vam podaci ažurirani za 2016. godinu.

Bez ažuriranih podataka u Evidenciji pčelara i pčelinjaka za tekuću godinu pčelar nema pravo na potpore.

program kontrole i suzbijanja varooze u RH 2016. naslovnica

Program kontrole i suzbijanja varooze u Republici Hrvatskoj u 2016. godini

Pčelari su dužni voditi evidenciju o korištenju VMP-a na pčelinjim zajednicama na način da se evidentiraju minimalno podaci iz priložene evidencije, koja je ujedno i preporuka od strane Uprave za veterinarstvo i sigrunost hrane:

Kontrola pada varoa

Kontrola pada grinja V. destructor provodi se prije, tijekom i nakon prvog ljetnog tretiranja, na pet pčelinjih zajednica u pčelinjacima do 50, te na 10% pčelinjih zajednica u pčelinjacima većim od 50 pčelinjih zajednica.

1. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor, potrebno je započeti sedam dana prije početka tretiranja pčelinjih zajednica VMP-om. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor pčelar provodi pomoću testnih uložaka koji se stavljaju na podnicu košnica. Sedmi dan od postavljanja, testni ulošci se vade iz svih kontroliranih pčelinjih zajednica, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2.
2. Prilikom stavljanja VMP-a, u košnice se postavljaju čisti testni ulošci, koji se pregledavaju dva puta za vrijeme tretiranja, 7. i 14. dan, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa.
3. Prilikom vađenja iskorištenog VMP-a iz košnica, postavljaju se čisti testni ulošci, koji se vade za sedam dana, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa.

Ukoliko prilikom kontrole pada grinja V. destructor, pad istih tijekom i poslije tretiranja nije vidljiv, pčelar mora u najkraćem mogućem roku isto prijaviti ovlaštenom veterinaru koji će uzeti uzorke pčela i dostaviti ih u službeni laboratorij na parazitološku pretragu.

Ovlašteni veterinar uzima uzorak od približno 250 do 300 živih pčela po pčelinjoj zajednici iz plodišta najmanje 10% pčelinjih zajednica po pčelinjaku. Pčele se uzimaju u čistu PVC vrećicu za zamrzavanje (volumena 2L). Uzorak pčela potrebno je nakon uzimanja pohraniti u zamrzivaču tijekom 12 sati te po isteku tog vremena poslati u službeni laboratorij uz popratni Obrazac za dostavu uzoraka na laboratorijsko pretraživanje propisan Naredbom o mjerama zaštite životinja od zaraznih i nametničkih bolesti i njihovom financiranju u 2015. godini („Narodne novine“, br. 31/16) na kojem se uz ostale podatke obavezno mora navesti naziv uporabljenog VMP-a.

Službeni laboratorij dužan je uz izvješće o rezultatu pretrage izdati i preporuku o potrebi i načinu daljnjeg tretiranja pčelinjih zajednica. Obrazac 2 iz Programa je obvezan za svakog pčelara. (IZVOR: www.veterinarstvo.hr)

obavijest pčelarskim udrugama

NOVI SISTEM SUFINANCIRANJA UDRUGA IZ PRORAČUNA GRADOVA I OPĆINA

Prema Uredbi Vlade Republike Hrvatske od iduće godine počinje novi način raspodjele financijske potpore udrugama i neprofitnim organizacijama građana iz kase gradova i općina, znatno složeniji i zahtjevniji od dosadašnjeg. Do sada se sufinanciranje iz proračuna vršilo po javnom pozivu bez posebnih formulara i vremenskog ograničavanja, pa trošenje javnog novca nije bilo posve transparentno. Kako bi se to izbjeglo osmišljen je novi sistem natjecanja za potpore iz gradskih i općinskih budžeta o čemu su proračunski korisnici bili informirani u dnevnom tisku, ali i na edukativnim skupovima organiziranim u suradnji s Zakladom za poticanje partnerstva i razvoj civilnog društva isključivo zbog ovih promjena. Kako je odaziv udruga, odnosno njihovih predstavnika bio slab, za očekivati je da će mnogi biti zatečeni kompliciranom procedurom i zbog svoje nepripremljenosti ostati „kratkih rukava“ u 2016. godini.

Posljednji dani u tekućoj godini su vrijeme kad se donose planovi aktivnosti i proračunskih sredstava u jedinicama lokalne uprave i samouprave. Iako se u većini Gradova i Općina zna koliko je novaca namjenjeno udrugama i neprofitnim organizacijama građana, u Programima javnih potreba nije precizirano koliko kome pripada sredstava, jer se prema spomenutoj Uredbi vlade RH natječaj na koji će konkurirati organizacije čiji se rad i projekti financiraju iz komunalnih kasa raspisuje po donošenju proračuna. Procedura je znatno složenija od javnih poziva kakvi su do sada bili na snazi, a sličnija je natječajima EU-a. Vlada je objavila na Internetu obrasce za natječaje. Nakon donošenja proračuna gradonačelnici i načelnici Općina raspisuju Natječaj koji će biti otvoren 30 dana i formiraju povjerenstva koja će potom izabrati najbolje projekte/manifestacije/aktivnosti i dodijeliti sredstva isključivo tim udrugama.

Samo na području Grada Umaga registrirano je ukupno 190 udruga. Još prije par godina, prije donošenja novog Zakona o udrugama i Uredbe Vlade RH o financiranju udruga, naslućujući ove promjene, naglašavao sam potrebu za drugačijim promišljanjem financijskih planova Udruge, predviđajući da će doći vrijeme kada će lokalne vlasti ukinuti poticaje po starom ključu i uvesti pravilo da novčanu potporu dobiju samo najkvalitetniji projekti, što bi značilo da će opstati samo one udruge koje imaju jasne ciljeve i programe aktivnosti, realne proračune i financijsku održivost! U nastavku slijedi obavijest udrugama s područja Grada Umaga o promjeni sustava raspisivanja javnih poziva i natjačaja, no kriteriji, mjerila i postupci vrijede za sve javne institucije, urede  i druga tijela državne uprave u Republici Hrvatskoj.

OBAVIJEST UDRUGAMA NA PODRUČJU GRADA UMAGA

Vlada Republike Hrvatske donijela je Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, a koja je objavljena u „Narodnim novinama“ broj 26/15, od 9. ožujka 2015. godine. Uredba je stupila na snagu 17. ožujka 2015. godine, odnosno osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

Tom se Uredbom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupci koje nadležna tijela državne uprave, Vladini uredi i tijela te druge javne institucije, raspolažući sredstvima iz javnih izvora, primjenjuju prilikom financiranja i ugovaranja programa i/ili projekata od interesa za opće dobro koje provode.

Uredbom je, u čl. 1. propisano da kriterije, mjerila i postupke iz Uredbe na odgovarajući način primjenjuju i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, trgovačka društva u vlasništvu RH, odnosno jedne ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te druge pravne osobe kojima je osnivač RH, odnosno jedna ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe kada iz javnih izvora financiraju programe i projekte udruga, te doniraju, odnosno sponzoriraju udruge, ako posebnim propisom nije drugačije uređeno.

Kako i sama Uredba nalaže, u narednom periodu će svako davanje novca iz proračuna Grada Umaga morati biti temeljeno na strateškim dokumentima Grada, a ukoliko takav dokument ne postoji onda Županije ili Države.

Za razliku od dosadašnjeg načina dodjele sredstava udrugama, kada su se natječaji i javni pozivi za financiranje u narednoj godini objavljivali tijekom kolovoza-rujna tekuće godine, od ove godine će se na takav način raspisivati poziv isključivo za financiranje programa u sportu, dok će se natječaji za projekte u sportu te programe i projekte u drugim područjima raspisivati tek nakon Nove godine. Uredba propisuje obvezu Gradovima, Općinama i Županijama da nakon usvajanja proračuna za narednu godinu, u roku od mjesec dana, utvrde prioritete financiranja u toj kalendarskoj godini i okvirni raspored raspisivanja natječaja te objavu tih akata na mrežnim stranicama. Također, objava natječaja biti će realizirana putem mrežnih stranica Grada Umaga i Ureda za udruge Vlade RH. Natječaje će objavljivati isključivo Upravni odjeli u čijoj je nadležnosti predmetno područje djelovanja udruga, po djelomično izmijenjenoj proceduri u odnosu na dosadašnju.

Stoga, pozivamo sve udruge da do raspisivanja natječaja prouče županijske razvojne strategije i uvide što će biti prioriteti financiranja u narednom periodu te osmisle konkretne projekte i programe koji će voditi ka zadovoljenju tih ciljeva.

U slučaju bilo kakve potrebe, sve udruge mogu zatražiti dodatna pojašnjenja putem e-maila: slavisa.smalc@umag.hr

foto natječaj ČZS 2015.

Pravila IX međunarodnog pčelarskog foto-natječaja ČZS 2015.

Pravo sudjelovanja:
U natječaju mogu sudjelovati fizičke osobe bilo koje nacionalnosti s autorskim fotografijama. Natječaj je otvoren samo za izvorne fotografije, koje nikada nisu bile objavljene.

Tematske cjeline:

Natječaj ima 4 tematske cjeline:
1. pčela i biljni svijet
2. život pčela (biologija)
3. pčelarski poslovi i pčelinji proizvodi,
4. tradicionalni pčelinjak / stacionar

Autori mogu sudjelovati u jednoj ili svim temama.
Za svaku tematsku cjelinu autor može poslati najviše 3 snimka.

Tehnika:
Autori mogu poslati fotografije u boji ili crno-bijeloj digitalnoj tehnici (300 dpi ili više). Najmanje jedna fotografija mora biti u uspravnom položaju. Snimke moraju biti autentične, bez kompjuterske obrade.

Ocjenjivački sud:

Ocjenjivački sud čine predstavnici ČZS i pčelara-fotografa.
1. Predsjednik žirija: Brane Borštnik, predsjednik Komisije UO ČZS za pčelarsku kulturnu baštinu, fotograf,
2. Član žirija: Vlado Augustin, JSSČ tehnološki konzultant, fotograf
3. Član žirija: Franc Šivic, pčelar-fotograf.
4. Član žirija iz inozemstva: pčelara i fotografa iz inozemstva
5. Članovi žirija i tehničku podršku: Marko Borko, urednik časopisa „Čebelar“, fotograf

Kriteriji ocjenjivanja: 

Autori fotografija su anonimni prigodom ocjenjivanja.
Kako je Slovenija je domovina kranjske pčele (Apis mellifera carnica) prioritet će se dati fotografije ove pasmine pčela.
Budući da je Slovenija predložila 20. svibnja za Svjetski dan pčela prednost će imati fotografije na temu opstanka pčela.

Fotografije će ocjenjivati žiri u skladu s unaprijed definiranim kriterijima:
1. izraz
2. originalnost,
3. tehnička savršenost,
4. estetika,
5. pasmina pčela (Apis mellifera carnica)
6. poruka o očuvanju pčelinje vrste.

Za tematsku cjelinu 4. Tradicionalni pčelinjak je osim navedenog, dodatni kriterij:
7. uređenost pčelinjaka i okoliša.

Nominacije i pobjednici:

Ocjenjivački sud će imenovati 3 autora najboljih fotografija u svakoj tematskoj cjelini, u kojima će biti izabran i nagrađen zlatnim, srebrnim i brončanim odličjem.
Na odluku žirija se ne može uložiti žalba.

Nagrade i potvrde

Dobitnici zlatnih, srebrnih i brončanih odličja će primiti nagradu i potvrdu.
Svi nominirani dobivaju dokument o imenovanju u natječaju.
Svi sudionici dobivaju potvrdu o sudjelovanju na natječaju.

Rokovi za predaju fotografija:

Rok za podnošenje fotografija je 10. siječnja 2016.
Rok za nominacije je 15. siječnja 2016.
Proglašenje pobjednika i dodjela nagrada bit će na sajmu ApiSlovenija 2016. u Celju, u nedjelju 13. ožujka 2016.
Pobjednici će biti objavljeni na web stranici ČZS: http://www.czs.si, nakon tržišnog ApiSlovenija 2016.

Izložba:

Sve nominirane fotografije će biti izložene na sajmu ApiSlovenija 2016. u Celju, Slovenija od 12. do 13. ožujka 2016. Nakon toga datuma fotografije od 16. ožujka 2016. do kraja veljače 2017. će biti izložene u Slovenskom pčelarskom centru na Brdu pri Lukovici.

Slanje fotografija:

Svaka fotografija mora imati prateći serijski broj, naslov fotografije, tematske cjeline i godinu njenog stvaranja. Fotografije iz tematske cjeline Tradicionalni pčelinjak moraju imati i podatke o vlasniku pčelinjaka.

Elektronski nosači fotografija (CD, USB memorija) moraju biti poslani preporučenom poštom na adresu:

Čebelarska zveza Slovenije, Brdo pri Lukovici 8, 1225 Lukovica, Slovenija, s naznakom: »Fotografski natječaj«.

Nosači e-podataka se ne vraćaju pošiljatelju. Fotografije mogu biti poslane i putem e-maila: marko.borko@czs.si.

Sve opcije moraju imati podatke o autoru (ime, adresa, telefonski broj, e-mail).

Prava sudionika:

Autor svojim sudjelovanjem dozvoljava organizatoru natječaja arhiviranje bez naknade i korištenje zaštićenih autorskim fotografijama za nekomercijalne namjene, u svim slučajevima, pozivanjem na autora.

Izjava:

Sudjelovanje na natječaju podrazumijeva potpuno prihvaćanje ovih pravila.

Informacije:

Za više informacija, molimo kontaktirajte g. Marka Borka na tel. +386 51637204.

NOVI PRAVILNIK 2016.

PRAVILNIK O PROVEDBI MJERA NACIONALNOG PČELARSKOG PROGRAMA U 2016. GODINI

U Narodnim novinama br. 126. od 20. 11. 2015. objavljen je novi Pravilnik o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2016. godini

Poštovani pčelari,

Prema PRAVILNIKU o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2016. godini, rokovi su slijedeći:

  1. 05. 2016. godine ZADNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjeru:

– Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja

  1. 05. 2016. godine ZADNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjere:

– Kontrola i suzbijanje varooze
– Tehnička pomoć pčelarima
15. 07. 2016. godine ZADNJI je dan za podnošenje zahtjeva za isplatu za mjeru:
– Kontrola kvalitete meda

.

Uz popunjen ORIGINAL zahtjeva za pojedinu mjeru u Agenciju za plaćanja dostavljate i KOPIJU RAČUNA, a prije nego kopirate račun na originalnom računu rukom treba napisati „NPP 2016“ (kemijskom olovkom), tek onda kopirati račun, kopija računa mora biti jasno čitljiva. Račun obavezno treba sadržavati ime, prezime i OIB pčelara.

Svi podnosioci zahtjeva dužni su čuvati kopiju obrasca i original račun 5 godina u slučaju kontrole od strane Agencije za plaćanja.

Za mjeru „Kontrola kvalitete meda“ uz popunjen original zahtjev i kopiju računa sa oznakom „NPP 2016“, potrebno je priložiti i nalaz/izvještaj ispitivanja koji mora sadržavati rezultate obavljenih ispitivanja.

U slučaju plaćanja internetskim bankarstvom potrebno je priložiti potvrdu banke o plaćanju/izvršenoj transakciji!

U slučaju kada su dokumenti iz stavka 4. članka 4. (računi) pisani na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, Agencija za plaćanja ima pravo tražiti da korisnik priloži i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata.

Ekološki pčelari dužni su zahtjevu priložiti presliku certifikata o ekološkoj proizvodnji za 2016. godinu.

Zahtjev podnesen nakon isteka roka navedenog za pojedinu mjeru smatrat će se nepravovremeno podnesenim i neće se razmatrati.

Računi plaćeni nakon isteka roka navedenog za pojedinu mjeru smatrat će se nepravovremenim i neće se obračunavati u ukupan iznos za obračun potpore.

Korisnici mjera „Racionalizacije troškova selećeg pčelarstva“ i „Tehničke pomoći pčelarima“ dužni su voditi OBRAZAC EVIDENCIJE O SUFINANCIRANOJ OPREMI i čuvati ga pet godina.

Obratite pozornost na popis opreme za koju je moguće ostavriti povrat novaca objavljen u prilogu Pravilniku.

Zahtjeve s pripadajućom dokumentacijom dostaviti neposredno Agenciji za plaćanja ili slati poštom preporučeno s povratnicom na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju,
Ulica grada Vukovara 269d, 10 000 Zagreb

Na kovertu napisati oznaku mjere koja piše na dnu svakog obrasca:
1. Kontrola i suzbijanje varoze (M1) oznaka mjere, upisati na kovertu
2. Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja (M4) oznaka mjere, upisati na kovertu
3. Tehnička pomoć pčelarima (M5) oznaka mjere upisati, na kovertu
4. Kontrola kvalitete meda (M2) oznaka mjere upisati, na kovertu

Mjeru kontrole i suzbijanja varoze mogu koristi i oni pčelari koji nemaju OPG, dok je za ostale mjere OPG obavezan!!!

Za korištenje svih mjera potpora obavezno je ažuriranje Evidencije pčelara i pčelinjaka u tekućoj godini, prije slanja zahtjeva za povrat sredstava u Agenciju za plaćanja u poljoprivredi svakako provjerite u Hrvatskom pčelarskom savezu ili kod svog povjerenika da li su vam podaci ažurirani za 2016. godinu.

Hrvatski pčelarski savez
Saša Petrić

proslava svetog ambrozija u pazinu i labinu

BLAGDAN SVETOG AMBROZIJA – ZAŠTITNIKA PČELA I  PČELARA

U ponedjeljak, 7. prosinca pčelari slave svog zaštitnika Svetog Ambrozija. Živio jeod340.-te do397.godine.Legendakažeda mu je u djetinjstvu dok jespavao ukolijevcina dvorištu ispred roditeljskog doma na lice sletio roj pčela. Ugledavši taj prizor djevojka koja ga je čuvala, počela je vrištati od straha za dijetetov život i panično prizivala pomoć. Ambrozijev otac, koji je bio iskusan pčelar, odmah je naredio da puste dijete na miru i uistinu – roj pčela se tog trena digao u nebo, a da dijete nije ubola niti jedna jedina pčela. Nakon tog događaja otac je svom sinu dao ime Ambrozije, što je grčki termin za hranu bogova, čest sinonim za med i druge pčelinje proizvode. Uz Amrozija vezane su brojne povijesne činjenice koje govore o njegovom poštenju i pravdoljubivosti, jer je bio biskup i crkveni naučitelj, jedan od 4 Sveta oca – utemeljitelja kršćanske književnosti, utjecajan carski savjetnik, ali i vješt govornik, pjesnik i glazbenik. Ambrozijansko pjevanje predstavlja najstariju liturgijsku baštinu u zapadnoj Europi, pa ne čudi da su Ambrozija nazivali i „ocem latinskih himni“, a puk je znao reći da mu “iz usta teku riječi slatke poput meda“. Na mnogim svetim slikama biskup Ambrozijer je prikazan kako drži pčelinju košnicu okružen pčelama jersu one za njega bile uzvišena i sveta bića, a pčelinje društvo uzor skladne zajednice  u kojoj vlada red i rad, a  pčele su  bile uzvišena i sveta bića. Danas Crkva slavi Ambrozija kao Svetog biskupa i naučitelja, a pčelari kao svog sveca zaštitnika. U njegovu je čast osnovan i pčelarski red Ambrozijanaca koji ima svoje štovatelje u Mađarskoj, Rumuniji, Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Kod nas se blagdan svetog Ambrozija tradicionalno obilježava u Hlebinama gdje se svake godine nakon mise, posvete novi barjaci pčelarskih udruga. U našoj se županiji ovaj blagdan slavi od 2012. godine kada su se prvi put okupili pčelari iz čitave Istre u Boljunu, a potom u Cerovlju i Pazinu. Prigoda je to da se sretnu kolege iz pčelarskih udruga Pule, Buzeta, Poreča, Buja, Pazina i Labina i u ugodnoj prijateljskoj atmosferi ožive uspomenu na svog sveca zaštitnika, ali i na sve preminule pčelare koji su odigrali značajnu ulogu u unaprješenju pčelarstva u ovim krajevima.

Već par godina proslavu Svetog Ambrozija organiziraju naše kolege iz pčelarske udruge „Lipa“, pa će tako biti i u ponedjeljak, 7. prosinca 2015. Sveta misa će biti održana u crkvi u Starom Pazinu u 17 sati, a prigodni domjenak u 18 sati u motelu „Lovac“ u Pazinu. Prijaviti se možete predsjedniku ili tajniku svoje Udruge.

Ove se godine blagdan Svetog Ambrozija održava i u Labinu u organizaciji pčelarske udruge Labin. Sveta misa će se upriličiti u crkvi Presvetog Trojstva u Svetom Martinu u 17 sati, a večera u agroturizmu „Pineta“ u 18 sati. Prijave kod predsjednika ili tajnika UP Labin.

pčelarska škola borongaj naslovnica

PČELARSKA ŠKOLA U SVEUČILIŠNOM KAMPUSU BORONGAJ

Udruga za promicanje istih mogućnosti (UPIM), Pčelarska udruga Propolis, Udruga pčelara neposrednih proizvođača Pčelinjak i pčelarska udruga Ulište u suradnji s Edukacijsko rehabilitacijskim fakultetom i Prometnim fakultetom organizira pčelarsku školu na Sveučilišnom kampusu Borongaj. Pčelarska škola je prilagođena i za osobe s invaliditetom. Škola počinje s radom i okupljanjem zainteresiranih polaznika 3. studenog 2015. g. u 17 sati u dvorani 1, paviljon 70 u Svečulišnom kampusu Borongaj, Borongajska cesta 83 A, Zagreb. Za školu se možete prijaviti elektronskom poštom na nikola.kezic@gmail.com ili telefonom na 098/316 469

Teoretski dio nastave održavat će se jednom tjedno (utorak) po 4 školska sata tijekom zimskih mjeseci. Praktični dio nastave održavat će se subotom na pčelinjaku Sveučilišnog kampusa Borongaj u proljeće 2016., kada se pčelinje zajednice budu mogle otvarati i pregledavati. Nastava iz pčelarstva provodit će se prema programu Srednje škole Bedekovčina, koji je verificiran u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta. Edukaciju će provoditi vrhunski stručnjaci iz područja pčelarstva na čelu s prof. dr. Nikolom Kezićem. Praktični dio nastave provodili bi i u suradnji s članicom Udruge za promicanje istih mogućnosti (UPIM) mr. sc. Jadrankom Luketa Marković, koja je i sama pčelar u invalidskim kolicima. Završetkom programa osposobljavanja dobiva se kvalifikacija pčelar/pčelarka. Pčelarstvom se osobe mogu baviti od razine hobija do potpuno profesionalne orijentacije te se time otvaraju nove mogućnosti cjeloživotnog obrazovanja i zapošljavanja. (IZVOR: www.pcelinjak.hr)

OSIJEK 2015 MED

JAVNI NATJEČAJ ZA XX OCJENJIVANJE KVALITETE SORTNIH VRSTA MEDA, XIV OCJENJIVANJE PAKOVINA MEDA I PROIZVODA NA BAZI MEDA I XI OCJENJIVANJE PIĆA OD MEDA I NA BAZI MEDA

Manifestaciju “Dani meda u Hrvatskoj 2015.”  koja se održava 2. – 4. listopada u Osijeku organizira Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Osijek u suorganizaciji s Hrvatskim pčelarskim savezom, Županijskim savezom pčelara Osječko-baranjske županije, Gradom Osijekom, Osječko-baranjskom županijom i Prehrambeno-tehnološkim fakultetom u Osijeku. U sklopu manifestacije održati će se XX. ocjenjivanje kvalitete sortnih vrsta meda iz cijele Hrvatske i XIV. ocjenjivanja pakovina meda i proizvoda na bazi meda po sljedećim kategorijama: pakiranja meda, pakiranje pića koja se proizvode s medom i od meda, pakiranje proizvoda koji služe za poboljšanje zdravlja koji su proizvedeni od meda ili drugih pčelinjih proizvoda te suveniri te XI. ocjenjivanje kvalitete pića od meda i na bazi meda.

Prema uvjetima iz Natječaja za ocjenjivanje meda uzorci meda, uzorci za ocjenjivanje pakiranja meda, pakiranja pića koja se proizvode s medom i od meda, kvalitete pića od meda i s medom, proizvodi koji služe za poboljšanje zdravlja, a proizvedeni su od meda ili drugih pčelinjih proizvoda i suveniri se moraju  dostaviti najkasnije do 7. rujna 2015. godine.

Nakon ocjenjivanja i obrade ocjenjivačkih listića, najbolje ocjenjenim medovima dodijeliti će se priznanja i nagrade koje će biti dodjeljene na završnoj svečanosti 3. 10. 2015. godine. Više o svemu na: http://www.pcela.hr/images//osijek-med-7-8-2015.pdf

VAŽNA OBAVIJEST SLIKA

SUZBIJANJE VAROOZE U 2015. GODINI

Temeljem Programa kontrole i suzbijanja varooze u 2015. godini , tretiranje pčelinjih zajednica protiv varooze na svim pčelinjacima u RH u skladu s ovim Programom je OBVEZNO. Tretiranje protiv varooze mora se provesti najmanje jednom godišnje – u ljetnom razdoblju (od 1. srpnja do 31. kolovoza). U ljetnom tretiranju u 2015. godini za suzbijanje varooze na svim konvencionalnim pčelinjacima preporuča se upotreba jednog od odobrenih VMP-a s popisa odobrenih VMP-a pri Upravi za veterinarstvo i sigurnost hrane. Za praćenje učinkovitosti tretiranja pčelinjih zajednica protiv varooze u RH, pčelari su dužni voditi kontrolu pada varoa. Kontrola pada grinje V. destructor provodi se prije, tijekom i nakon prvog ljetnog tretiranja, na pet pčelinjih zajednica u pčelinjacima do 50, te na 10% pčelinjih zajednica u pčelinjacima većim od 50 pčelinjih zajednica.

1. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor, potrebno je započeti sedam dana prije početka tretiranja pčelinjih zajednica VMP-om. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor pčelar provodi pomoću testnih uložaka koji se stavljaju na podnicu košnica. Sedmi dan od postavljanja, testni ulošci se vade iz svih kontroliranih pčelinjih zajednica, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2 . Programa  kontrole i suzbijanja varooze u 2015.

  1. Prilikom stavljanja VMP-a, u košnice se postavljaju čisti testni ulošci, koji se pregledavaju dva puta za vrijeme tretiranja, 7. i 14. dan, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2.
  2. Prilikom vađenja iskorištenog VMP-a iz košnica, postavljaju se čisti testni ulošci, koji se vade za sedam dana, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2.Svaki pčelar mora čuvati kopiju Obrasca 2. , te je istu dužan dati na uvid prilikom inspekcijskog nadzora i kontrole provođenja ove mjere.Evidencija se mora čuvati 5 godina. Kao dokaz provedbe mjere kontrole varooze u kalendarskoj godini, smatra se popunjeni Obrazac 1. i Obrazac 2. koje ćete naći na službenoj web-stranici Hrvatskog pčelarskog saveza: www.pcela.hr

pozivnica

JAVNI NATJEČAJ UP „RADILICA“ OSIJEK

Udruga pčelara „Radilica“ iz Osijeka u suradnji sa „EcoruralNet“ i medijskim pokroviteljstvom HPS-a organizira javni natječaj za VII Međunarodno i IX Regionalno ocjenjivanje meda – Osijek

Prijava za natjecanje

  1. Na natjecanje mogu se prijaviti svi zainteresirani pčelari iz RH i iz susjednih država.
  2. Za svaki uzorak potrebno je dostaviti dvije staklenke po 450. g meda. Med ne smije biti kristaliziran, može imati vlagu max. do 20 %, na naljepnici trebaju biti napisani slijedeći podaci: ime i prezime pčelara (OIB ili JMBG), točna adresa, godina rođenja, vrsta meda, godina proizvodnje, lokacija s kojeg med potječe. Obavezan je i kontakt telefon ili e-mail.

Kotizacija po uzorku meda je 70,00 kn.

Plaćanje: ž.r. IBAN:HR652485003 1100250427

Primatelj :UP SiB“Radilica“Osijek,Vojlovica 16, 31000 Osijek

Poziv na broj: OIB (obavezno upisati vlastiti OIB), sa naznakom „kotizacija za ocjenjivanje meda“.

Kotizacija se može platiti i osobno prilikom predaje meda.

  1. Pčelari mogu maksimalno poslati za ocjenjivanje 5 uzoraka meda, dostavljaju se od 25. – 31. srpnja 2015. god, na adresu:

MILAN KRAMER, Baščanska 19, 31000 Osijek; tel: +385 31 561 908, mob. +385 98 582 592; e-mail: www.up.radilica.os@gmail.com

Proglašenje pobjednika održat će se početkom rujna. Opširnije o nagradama organizatora i sponzora (stolarija „Tolić“ Slavonski Brod, „EuroFinans“ Osijek, „Apivita“ Varaždin) na službenoj internetskoj stranici udruge:  http://www.radilica-osijek.com

KONTROLA KVALITETE MEDA naslovnica

Poziv pčelarima za provedbu mjere „Kontrola kvalitete meda“ u 2015. godini

Na temelju Pravilnika o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2015. godini (NN 32/15), Hrvatska poljoprivredna agencija, Odjel za kontrolu kvalitete meda (OKKM) obavještava sve zainteresirane pčelare da laboratorij ispunjava uvjete iz Pravilnika, te ovim putem poziva pčelare na korištenje usluga našeg laboratorija prema mjeri „Kontrola kvalitete meda“, u okviru Nacionalnog pčelarskog programa za 2015. godinu.

U Pravilniku o provedbi mjera nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. godine u 2015. godini (NN 32/15) u članku 13 propisano je sljedeće:

 (1) Zahtjev za isplatu potpore za mjeru iz članka 12. stavak 1. ovoga Pravilnika podnosi se na obrascu iz Priloga II. ovoga Pravilnika Agenciji za plaćanja do 15. srpnja 2015. godine.

(2) Zahtjevu se prilaže: a) preslika originala računa i dokaz iz članka 4. stavak 5. ovoga Pravilnika, izdani u razdoblju od 1.rujna 2014. godine do 15. srpnja 2015. godine koji moraju sadržavati podatke o broju uzoraka na kojima je obavljeno ispitivanje iz članka 12. stavak 1. ovoga Pravilnika i b) nalaz/izvještaj ispitivanja koji mora sadržavati podatke/rezultate obavljenih ispitivanja iz članka 12. stavak 1. ovoga Pravilnika.

Kako bi laboratorij mogao na vrijeme ispitati zaprimljene uzroke, te kako bi pčelari mogli na vrijeme poslati sve dokumente u APRRR prema postojećem Pravilniku, rok za dopremu uzoraka u Laboratorij je najkasnije do 03.07.2015. godine. Nakon tog datuma, može se izravno kontaktirati Laboratorij (OKKM) i provjeriti postoji li mogućnost preuzimanja dodatnih uzoraka na analize, a s ciljem da se iste provedu, a rezultati analiza i račun na vrijeme dostave pčelarima. Svi ostali pčelari koji ne namjeravaju tražiti povrat sredstava, kao niti slati zahtjeve u APPRRRR prema Nacionalnom pčelarskom programu, mogu svoje uzorke slati na ispitivanje u Laboratorij HPA tijekom cijele godine.

Cijene ispitivanih parametara (udio vode, električna provodnost, količina hidroksimetilfurfurala –(HMF‐a), aktivnost dijastaze, melisopalinološka analiza i senzorska analiza) po uzorku i sve ostale informacije o provođenju kontrole kvalitete meda možete naći na službenoj web-stranici Hrvatske poljoprivredne agencije ili na slijedeće kontakt-adrese i telefonske brojeve.

 Odjel za kontrolu kvalitete meda HPA (Laboratorij) okkm@hpa.hr

048 / 279063

Nina Krnjak  

nkrnjak@hpa.hr

Željko Hrg Matušin  

zhmatusin@hpa.hr

Andrea Babić  

ababic@hpa.hr

važna obavijest nova

PROGRAM KONTROLE I SUZBIJANJA VAROOZE U RH 2015.

Pčelari su dužni voditi evidenciju o korištenju VMP-a na pčelinjim zajednicama na način da se evidentiraju minimalno podaci iz priložene evidencije, koja je ujedno i preporuka od strane Uprave za veterinarstvo i sigrunost hrane:

Evidencija korištenja VMP-a na pčelinjim zajednicama.

Kontrola pada varoa

Kontrola pada grinja V. destructor provodi se prije, tijekom i nakon prvog ljetnog tretiranja, na pet pčelinjih zajednica u pčelinjacima do 50, te na 10% pčelinjih zajednica u pčelinjacima većim od 50 pčelinjih zajednica.

1. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor, potrebno je započeti sedam dana prije početka tretiranja pčelinjih zajednica VMP-om. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor pčelar provodi pomoću testnih uložaka koji se stavljaju na podnicu košnica. Sedmi dan od postavljanja, testni ulošci se vade iz svih kontroliranih pčelinjih zajednica, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2.
2. Prilikom stavljanja VMP-a, u košnice se postavljaju čisti testni ulošci, koji se pregledavaju dva puta za vrijeme tretiranja, 7. i 14. dan, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa.
3. Prilikom vađenja iskorištenog VMP-a iz košnica, postavljaju se čisti testni ulošci, koji se vade za sedam dana, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga ovoga Programa.

Ukoliko prilikom kontrole pada grinja V. destructor, pad istih tijekom i poslije tretiranja nije vidljiv, pčelar mora u najkraćem mogućem roku isto prijaviti ovlaštenom veterinaru koji će uzeti uzorke pčela i dostaviti ih u službeni laboratorij na parazitološku pretragu.

Ovlašteni veterinar uzima uzorak od približno 200 do 250 živih pčela po pčelinjoj zajednici iz plodišta najmanje 10% pčelinjih zajednica po pčelinjaku. Pčele se uzimaju u čistu PVC vrećicu za zamrzavanje (volumena 2L). Uzorak pčela potrebno je nakon uzimanja pohraniti u zamrzivaču tijekom 12 sati te po isteku tog vremena poslati u službeni laboratorij uz popratni Obrazac za dostavu uzoraka na laboratorijsko pretraživanje propisan Naredbom o mjerama zaštite životinja od zaraznih i nametničkih bolesti i njihovom financiranju u 2015. godini („Narodne novine“, br. 3/15) na kojem se uz ostale podatke obavezno mora navesti naziv uporabljenog VMP-a. Obrazac 2 iz Programa  obvezan za svakog pčelara možete naći na službenoj web-stranici Uprave za veterinarstvo i sigurnost hrane. Službeni laboratorij dužan je uz izvješće o rezultatu pretrage izdati i preporuku o potrebi i načinu daljnjeg tretiranja pčelinjih zajednica.

VAŽNA OBAVIJEST

VAŽNA OBAVIJEST ZA PČELARE

Na svojim Internet stranicama Agencija za plaćanje u poljoprivredi,ribarstvu i ruralnom razvoju (APPRRR), objavila je za pčelare u Republici Hrvatskoj slijedeću obavijest:

Nacionalnim pčelarskim programom za razdoblje od 2014. do 2016. godine Ministarstvo poljoprivrede u suradnji s Hrvatskim pčelarskim savezom omogućilo je pčelarima pokriće dijela troškova pčelarenja.

Rok za predaju zahtjeva za Tehničku pomoć pčelarima (oprema), Racionalizaciju troškova selećeg pčelarenja i Varoozu bio je 15. svibnja 2015. godine. U razdoblju od 18. svibnja do 8. lipnja 2015. godine nije moguće davanje informacija o stanju predmeta.

Kako bi na vrijeme obradili sve zahtjeve, radi isplate do 15. listopada 2015., apeliramo na pčelare da ne zovu radi informacija o stanju zahtjeva, već da čekaju da ih kontaktiramo, ukoliko će to biti potrebno, na brojeve telefona koje su naveli na zahtjevu.

Uzevši u obzir da je zaprimljen velik broj zahtjeva molimo pčelare da budu dostupni za telefonski poziv u razdoblju od 21. svibnja pa sve do 15. rujna 2015. Ako se pčelar ne odazove ni na jedan od tri uzastopna poziva, koja ćemo mu uputiti u roku od 10 dana u naprijed navedenom razdoblju, a radi dopune zahtjeva, zahtjev će mu u tom dijelu, ili u potpunosti, biti odbijen.

važna obavijest

VAŽNA OBAVIJEST ZA PČELARE U HRVATSKOJ: Hrvatski pčelarski savez podsjeća pčelare u RH da je prema Pravilniku o provedbi mjera Nacionalnog pčelarskog programa 2014. – 2016., 15. svibnja 2015.  ZADNJI rok za podnošenje zahtjeva za mjere:

1. Kontrola i suzbijanje varoze
2. Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja
3. Tehnička pomoć pčelarima

Uz popunjen obrazac za pojedinu mjeru u Agenciju za plaćanja dostavljate: KOPIJU RAČUNA, prije nego kopirate račun na originalnom računu rukom treba napisati NPP 2015 (kemijskom olovkom), pa tek onda kopirati račun. Račun obavezno treba sadržavati ime, prezime i OIB pčelara podnositelja zahtjeva.

Za mjeru „Kontrole kvalitete meda“ zahtjevi se podnose u Agenciju za plaćanja zaključno sa 15. 07. 2015. godine. Uz zahtjev potrebno je priložiti: nalaz/izvještaj ispitivanja koji mora sadržavati podatke/rezultate obavljenih ispitivanja, kopiju računa, prije kopiranja na original računu rukom napisati NPP 2015, pa tek onda kopirati račun. Račun obavezno treba sadržavati ime, prezime i OIB pčelara podnositelja zahtjeva.

Svi podnosioci zahtjeva za sve mjere dužni su čuvati kopiju obrasca i original račun 5 godina u slučaju kontrole od strane Agencije za plaćanja.

Sve zahtjeve slati preporučeno s povratnicom na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10 000 Zagreb

Na kovertu napisati oznaku mjere koja piše na dnu svakog obrasca:

1. Kontrola i suzbijanje varoze (M1) – oznaku mjere upisati na kuvertu
2. Kontrola kvalitete meda (M2) – oznaku mjere upisati na kuvertu
3. Racionalizacija troškova selećeg pčelarenja (M4) – oznaku mjere upisati na kuvertu
4. Tehnička pomoć pčelarima (M5) – oznaku mjere upisati na kuvertu

Mjeru „Kontrole i suzbijanja varoze“ mogu koristi i oni pčelari koji nemaju OPG, dok je za ostale mjere OPG obavezan!!!

Obrasce za podnošenje zahtjeva možete naći na web-adresi Hrvatskog pčelarskog saveza: http://www.pcela.hr/images/prilozi_za_potpore.pdf

ANTIVARROA WAR

OBAVIJEST ČLANOVIMA UDRUGE PČELARA BUJŠTINE U VEZI VMP-a ZA SUZBIJANJE VAROE S LISTE REGISTRIRANIH LIJEKOVA ODOBRENIH U REPUBLICI HRVATSKOJ

         Prema Pravilniku o provedbi mjera nacionalnog pčelarskog programa u vezi prava pčelara na potporu za nabavu veterinarsko-medicinskih proizvoda  svaki registrirani pčelar je obvezan tretirati pčelinje zajednice VMP protiv varoe koji je na javno objavljenoj listi lijekova odobrenih u Republici Hrvatskoj  (Thymovar, ApiGuard, ApiLife Var, Check Mite +, Bayvarol). VMP je pčelar obvezan nabaviti putem veterinarske ljekarne registrirane za promet VMP-a prema svom koncesijskom području. Lijek izdaje zaposlenik u ljekarni prema receptu – obveznom pratećem dokumentu koji potpisuje veterinar kao nadležna odgovorna osoba u veterinarskoj stanici. Izdavatelj lijeka je obvezan svakom pčelaru po plaćanju istog dati fiskalizirani račun na kojem stoji: ime i prezime pčelara, OIB i adresa stanovanja ili R-1 račun za OPG-e s naznačenim načinom plaćanja (gotovinski, virmanski, kartično) Ovaj se račun zajedno s popunjenim obrascem na kojem su svi podaci (žiro-račun i dr.) šalje na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju Ulica grada Vukovara 269d, 10 000 Zagreb do 15. svibnja 2015. Iza navedenog datuma pčelarima se neće priznati računi i neće moći ostvariti povrat sredstava! Preslik računa i izvorni recept je pčelar obvezan sačuvati, te ga po potrebi dati na uvid nadležnoj inspekciji prilikom kontrole na pčelinjaku uz praznu ambalažu odloženu nakon aplikacije lijeka na zasebno mjesto.

       Od registriranih veterinarskih ljekarni s područja djelovanja naše pčelarske udruge najpovoljniju ponudu je dala veterinarska ljekarna i ambulanta VET K & K , Joakima Rakovca 10 d, Umag  Vlasnik i direktor gospodin Krešimir Pavlović, univ.mag.vet.med. je ponudio VMP po slijedećem cijeniku:

  • THYMOVAR (5 x 2 trake = za 5 pčelinjih zajednica)  aktivna tvar: Thymol (15 g po traci),  za tretiranje jedne pčelinje zajednice su potrebne 2 trake, karenca za med: 0 dana                                   MPC po jednom pakiranju 5/1……………………..125,00 kn
  • APIGUARD ( 2 gela od 50 g za jednu pčelinju zajednicu) aktivna tvar: thymol (50 g gela sadrži 12,5 g thymola), za tretiranje jedne zajednice potrebna su 2 gela, karenca za med: 0 dana MPC po jednom pakiranju 10/1………………125,00 kn
  • APILIFE VAR (2 trakice u pakiranju) aktivna tvar: Thymol (8 g po traci), za tretiranje jedne pčelinje zajednice su potrebne 3 trake, karenca za med: 0 dana                                                        MPC  po jednom pakiranju 2/1………..…………………………………………………..16,50 kn
  • CHECK MITE + (5 x 2 trakice = za 5 pčelinjih zajednica) aktivna tvar: Kumafos (1,36 mg po traci), za tretiranje jedne zajednice su potrebne 2 trake, karenca za med: 0 dana MPC po jednom pakiranju 10/1…………………………………………….128,75 kn
  • BAYVAROL (5×4 trakice = 20 trakica u pakiranju) aktivna tvar: Flumetrin 3,6mg po traci, za tretiranje jedne pčelinje zajednice su potrebne 4 trake, karenca za med: 0 dana MPC po jednom pakiranju 5×4……………………………………………………165,00 kn

       Narudžbu daje svaki pčelar pojedinačno osobnim dolaskom u veterinarsku ljekarnu Umag uz ostavljanje obvezne akontacije: 20 % od ukupnog iznosa po računu. Narudžbu potvrđuje svojim potpisom na listi narudžbi. Ovlaštena osoba u  veterinarskoj ljekarni dogovara datum isporuke kada je pčelar obvezan platiti ostatak i preuzeti naručeni lijek. Naknadnih promjena što se tiče izbora lijeka nema! Narudžbe s akontacijom se skupljaju zaključno do 18. travnja 2015. Krajnji rok za isporuku naručenog lijeka je: 25. travnja 2015. Detaljnije informacije na telefon: 052/741-725 ili mob: 098/398-003 Krešimir Pavlović

obavijest o trošarinama

TROŠARINE NA TINKTURU PROPOLISA

Na internetskim stranicama carine RH,objavljena je slijedeća vijest koja se odnosi na pčelare: u cilju što bolje informiranosti, izbjegavanja nepravilnosti u primjeni zakona i time uzrokovanih dodatnih troškova, obavještavamo proizvođače pčelinjih proizvoda:

ETILNIM ALKOHOLOM, izuzev čistog etilnog alkohola i jakih alkoholnih pića, smatraju se i svi proizvodi s volumnim udjelom alkohola većim od 1,2% vol., neovisno o tome jesu li ti proizvodi sastavni dio nekog proizvoda razvrstanog u drugo poglavlje Kombinirane nomenklature.

TINKTURA PROPOLISA koja sadrži više od 1,2% vol. alkohola smatra se trošarinskim proizvodom i podliježe naplati trošarine u iznosu 5.300,00 kuna po hektolitru čistog alkohola.

Uredba EC No 1114/2006 od 20. srpnja 2006. godine propisuje da se tinktura propolisa koja sadrži etilni alkohol razvrstava u tarifni broj KN 2208 90 69-ostala alkoholna pića (pakiranje u boci) i tarifni broj KN 3306 90 00 (pakiranje u spreju)

Obveza  svake pravne ili fizičke osobe koja posluje s trošarinskim proizvodima da carinskom uredu nadležnom prema svome sjedištu, odnosno prebivalištu podnese prijavu za upis u registar trošarinskih obveznika, i to najkasnije 8 dana prije početka proizvodnje

Prijava za upis u registar trošarinskih obveznika podnosi se u 3 primjerka na Obrascu PUR iz Priloga 14 Pravilnika o trošarinama te je uz istu potrebno dostaviti:

  1. izvod iz sudskog registra ili drugu važeću ispravu izdanu prema posebnim propisima iz koje je razvidna registrirana djelatnost podnositelja zahtjeva
  2. presliku Obavijesti Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD (samo za pravne osobe –trgovačka društva)

Na Internet stranici Carinske uprave http://www.carina.hr poveznica Upute po područjima/Trošarine/točka 3.14 – Uputa broj 30/14.“ objavljen je dokument koji sadrži detaljne informacije o posebnostima prepoznavanja i deklariranja proizvoda s udjelom etilnog alkohola većim od 1,2% vol., koji podliježu obvezi obračunavanja i plaćanja trošarine, s pozivom na zakonske odredbe.

Detaljne informacije mogu se dobiti u carinskom uredu nadležnom prema sjedištu odnosno prebivalištu obveznika.

godišnja dojava

GODIŠNJA DOJAVA BROJA PČELINJIH ZAJEDNICA

Približava se kraj roka za ažuriranje podataka u Evidenciji pčelara i pčelinjaka putem obrasca „Godišnja dojava broja pčelinjih zajednica“. Krajnji rok za unos podataka je 30. ožujak nakon čega pašni povjerenici sve podake dostavljaju Agenciji za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. Nakon toga roka nema više naknadnih upisa u Evidenciju. Svi koji su upisani do 30.03.2015. godine ostvaruju pravo na sudjelovanje u programskim mjerama nacionalnog pčelarskog programa za 2015. godinu.

Neophodno je za istaknuti važnost da je ažuriranje podataka u Evidenciji pčelara i pčelinjaka zakonska obaveza za svakog pčelara. HPS moli sve pčelare koji se još uvijek nisu prijavili u Evidenciju pčelara i pčelinjaka da to učine što je prije moguće. Osim prijave, potrebno je i snimiti pčelinjak, što je zakonska obveza svakog pčelara. Za pokrivanje troškova dolaska pašnog povjerenika te samo snimanje HPS je donio odluku po kojoj  vlasnik pčelinjaka – član HPS-a snosi putne troškove povjerenika u iznosu od 2,00 kn po kilometru prijeđenog puta od mjesta prebivališta povjerenika do mjesta lokacije pčelinjaka, te iznos fiksne naknade od 200,00 kn za obavljene aktivnosti sukladne Pravilniku o držanju pčela i katastru pčelinje paše. Za pčelare koji nisu članovi HPS-a trošak evidencije dogovara se na razini pčelarske udruge. Jedan od bitnih razloga prijave svih pčelinjaka je i zaštita od bolesti te praćenje razvoja bolesti i dojava obližim pčelinjacima o eventualnom razvoju nekog oboljenja pčela. Svi smo čuli za američku gnjiloću i etiniozu. Posljedice su ogromne, pčelinjake treba zapaliti, stoga ne smijemo dozvoliti da se bolesti nekontrolirano prošire našim područjem.

Nacionalni pčelarski program u razdoblju od 2014. do 2016. godine mora prilagoditi standardima Europske Unije, pa je uvedena Evidencija pčelara i pčelinjaka.

Iako su prema Pravilniku o držanju pčela i katastru pčelinje paše svi registrirani pčelari u Hrvatskoj dužni svake godine ažurirati svoje podatke, sada je izrađen i novi, potpuniji računalni program Evidencije. U nju se unose podaci za svakog pojedinog pčelara (adresa, OIB, lokacija pčelinjaka) za čiju točnost odgovara povjerenik, te u slučaju nepotpunih ili netočnih podataka, pčelar gubi pravo na potporu.

Podsjetimo da katastar pčelinje paše određuje medonosni potencijal određene paše i osnova je za provođenje pašnog reda. Katastar uspostavljaju i vode pčelarske udruge prema mjestu djelovanja, a HPS objedinjava te podatke za područje cijele Republike Hrvatske.

Pašni red utvrđuje način gospodarenja pčelinjim pašama i njime se određuje preporučena gustoća i raspored stacionarnih pčelinjaka, te način dodjele stajališta za seleće pčelinjake.

Ponovit ćemo da je seleći pčelar – korisnik pčelinje paše obvezan najaviti namjeru dovoženja pčelinjaka 30 dana prije planirane paše Prijavom za dodjelu stajališta u pisanom obliku, a povjerenik je dužan na nju odgovoriti u roku od 15 dana od zaprimanja Prijave. Ako povjerenik ne odgovori u roku, pčelar obavještava HPS koji je dužan u roku od 5 dana izvijestiti pčelara o prihvaćanju ili neprihvaćanju Prijave. Povjerenik je smještaj i vrijeme dovoženja pčelinjih zajednica dužan dogovoriti s vlasnikom (korisnikom) zemljišta. Ako pčelar samostalno s vlasnikom (korisnikom) dogovori smještaj, dužan je o tome izvijestiti Povjerenika u roku od 48 sati.

Ponovit ćemo i pravilo da seleći pčelinjaci međusobno moraju biti udaljeni najmanje 200 m zračne linije i najmanje 500 m od stacionarnog pčelinjaka.

Odmah nakon dovoženja pčelinjaka na odobrenu i dogovorenu lokaciju (stajalište) pčelar mora staviti Obavijest o pčelinjaku na ploči 20 x 30 cm. Na njoj mora biti čitko napisano ime i prezime vlasnika pčelinjaka, adresa, telefonski broj i broj pčelinjaka (iz Evidencije). Sve ove i ostale napomene u vezi obveza pčelara i pašnih povjerenika možete detaljnije proučiti u Pravilniku o držanju pčela i Katastru pčelinje paše.

obavijest obavijest

dojava 1 2

obavijesti i upute

KONTROLA PADA VAROE: za praćenje učinkovitosti tretiranja pčelinjih zajednica protiv varooze u RH, pčelari su dužni voditi kontrolu pada varoa. Kontrola pada grinja V. destructor provodi se prije, tijekom i nakon prvog ljetnog tretiranja, na pet pčelinjih zajednica u pčelinjacima do 50, te na 10% pčelinjih zajednica u pčelinjacima većim od 50 pčelinjih zajednica.

  1. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor, potrebno je započeti sedam dana prije početka tretiranja pčelinjih zajednica VMP-om. Kontrolu prirodnog pada grinja V. destructor pčelar provodi pomoću testnih uložaka koji se stavljaju na podnicu košnica. Sedmi dan od postavljanja, testni ulošci se vade iz svih kontroliranih pčelinjih zajednica, a ukupan broj otpalih grinja V. destructorse bilježi u Obrazac 2. iz Priloga Programa.
  2. Prilikom stavljanja VMP-a, u košnice se postavljaju čisti testni ulošci, koji se pregledavaju dva puta za vrijeme tretiranja, 7. i 14. dan, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga Programa.
  3. Prilikom vađenja iskorištenog VMP-a iz košnica, postavljaju se čisti testni ulošci, koji se vade za sedam dana, a ukupan broj otpalih grinja V. destructor se bilježi u Obrazac 2. iz Priloga Programa.

Pčelari su dužni ispunjeni Obrazac 2 dostaviti pašnim povjerenicima najkasnije do 10. listopada 2014. godine. Svaki pčelar mora čuvati kopiju Obrasca 2, te je istu dužan dati na uvid prilikom inspekcijskog nadzora i kontrole provođenja ove mjere.

obavijesti i upute 2

Ukoliko prilikom kontrole pada grinja V. destructor, pad istih tijekom i poslije tretiranja nije vidljiv, pčelar mora u najkraćem mogućem roku isto prijaviti ovlaštenom veterinaru koji će uzeti uzorke pčela i dostaviti ih u službeni laboratorij na parazitološku pretragu.

Ovlašteni veterinar uzima uzorak od približno 200 do 250 živih pčela po pčelinjoj zajednici iz najmanje 10% pčelinjih zajednica po pčelinjaku. Pčele se uzimaju u čistu PVC vrećicu za zamrzavanje (volumena 2L). Uzorak pčela potrebno je nakon uzimanja pohraniti u zamrzivaču tijekom 12 sati te po isteku tog vremena poslati u službeni laboratorij uz popratni Obrazac za dostavu uzoraka na laboratorijsko pretraživanje propisan Naredbom o mjerama zaštite životinja od zaraznih i nametničkih bolesti i njihovom financiranju u 2014. godini („Narodne novine“, br. 160/13) na kojem se uz ostale podatke obavezno mora navesti naziv uporabljenog VMP-a. Službeni laboratorij dužan je uz izvješće o rezultatu pretrage izdati i preporuku o potrebi i načinu daljnjeg tretiranja pčelinjih zajednica.

obavijesti i upute 3

O provedenom tretiranju pčelinjih zajednica pčelar je dužan voditi evidenciju koja mora sadržavati slijedeće podatke:
• Evidencijski broj pčelinjaka, 
• Datum početka korištenja VMP-a, 
• Datum prestanka korištenja VMP-a, 
• Datum isteka karencije, 
• Naziv korištenog VMP-a, 
• Serijski broj VMP-a, 
• Količina korištenog VMP-a, 
• Ime i prezime osobe koja je provela tretiranje, 
• Veterinar koji je propisao VMP, 
• Ovjeru veterinara o vraćenom ostatku VMP-a i pakiranja.

obavijesti i upute 4

Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane preporuča vođenje evidencija iz Obrasca 1 priloga Programa. Evidencija se mora čuvati 5 godina. Kao dokaz provedbe mjere kontrole varooze u kalendarskoj godini, smatra se popunjeni obrazac (preporuča se Obrazac 1) koji sadrži navedene podatke, te dokaz o kupnji VMP-a (račun priznanica, recept). Program kontrole i suzbijanja varooze u 2014.g. u Republici Hrvatskoj sa svim svojim prilozima će biti tijekom srpnja objavljen na web stranicama Hrvatskog pčelarskog saveza (http://www.pcela.hr) i Savjetodavne službe (http://www.savjetodavna.hr) te na stranicama Ministarstvo poljoprivrede (http://www.mps.hr) i Uprave za veterinarstvo i sigurnost hrane – http://www.veterinarstvo.hr

 ivana tlak gajger

VAŽNA OBAVIJEST ZA PČELARE U HRVATSKOJ

“Poštovani pčelari, molimo Vas da nakon prvog obveznog tretiranja varooze u srpnju i kolovozu 2014. godine, a tijekom čišćenja podnica sakupite otpale grinje Varroa destructor kao skupni uzorak iz košnica u Vašem pčelinjaku u plastičnu čašicu ili vrećicu. Označite mjesto i/ili poštanski broji GPS koordinate i  ukupni broj košnica. Molimo Vas da sakupite uzorak propolisa (oko 50 g) iz košnica u Vašem pčelinjaku u plastičnu čašicu ili vrećicu. Označite mjesto i/ili poštanski broj i GPS koordinate.Uzorke slati na adresu: Zavod za biologiju i patologiju riba i pčela, Veterinarski fakultet, Heinzelova 55, 10 000 Zagreb. Sakupljeni uzorci bit će analizirani u okviru znanstveno-istraživačkih aktivnosti, a rezultati će biti objavljeni u časopisu “Hrvatska pčela”. Unaprijed hvala!” (tekst prenesen sa službene web-stranice Hrvatskog pčelarskog saveza)

                                     doc. dr. sc. Ivana Tlak Gajger, dr. med. vet.

OOOOOO

ZAŠTITA OD KRAĐA KOŠNICA 

Iako od 2011. godine ne jenjavaju krađe košnica po čitavoj Hrvatskoj, ova negativna pojava se do nedavno nije desila u Istri (ili nitko nije obavijestio policiju?!). I kao što to obično bude: o osiguranju i zaštiti od ovakvih nemilih događaja razmišljam tek kad se dese i nama samima! Naše se košnice najčešće na osami, dalje od urbane sredine (jer tako želimo zaštititi pčele od ispušnih plinova, dima, prašine, pesticida), nezaštićene ogradom, prepuštene poštenju i nepoštenju ljudi koji otuda slučajno ili namjerno prolaze! I dok je dobronamjeran čovjek kloni pčelinjaka jer u njemu vidi opasnost od napada pčela na njega kao nepozvanog gosta, kradljivac razmišlja samo kako će što prije doći do protuvrijednosti za pčele,  med, vosak, pa nerijetko učini više štete nego što si priskrbi nezasluženog novca! Samo po sebi nameće nam se pitanje: kako zaštiti svoju imovinu, a da ne uložimo dodatna sredstva? Nažalost, to je nemoguća misija: sva navedena sredstva zaštite koja se reklamiraju na Internetu iziskuju ne male novce. Idealno bi bilo osigurati svoj pčelinjak kamerama, mikročipovima i elektronskim dojavljivačima (uz obveznu SIM karticu), jer ti uređaji promptno šalju SMS-poruke o pomicanju objekta (košnice) s njegovog staništa. Odmah po uočavanju krađe (premještanja objekta na drugu lokaciju), vlasnik obavještava policiju i u pratnji djelatnika MUP-a odlazi na lice mjesta kako bi prepoznao svoje vlasništvo i ukazao na počinitelja, nakon čega slijede radnje po uobičajenoj policijskoj proceduri. Znatno jeftiniji način zaštite na pčelinjaku je markiranje košnica tzv. nevidljivom tintom. Tinta po potrebi postaje vidljiva posebnom kemijskom metodom ili uz pomoć UV-svjetla (više o tome možete pročitati na: www.pcelarstvo.hr u članku «Zaštita košnica od sve češćih krađa»).

kezić nikola

POSEBNA OBAVIJEST SVIM PČELARIMA U HRVATSKOJ

        Prof. dr. sc. Nikola Kezić s Agronomskog fakulteta u Zagrebu apelira na sve pčelare da se organiziraju i popišu sve negativne pojave koje uoče na svojim pčelinjacima.         HPA (Hrvatska poljoprivredna agencija) i još neke nadležne institucije i pčelarske udruge pozivaju pčelare u RH da hitnoispune anketni listić (u prilogu) o ovogodišnjim gubicima, dostave ga agenciji putem e-pošte na adresu:mdrazic@hpa.hr ili malezivotinje@hpa.hr odnosno običnom poštom na adresu: Hrvatska poljoprivredna agencija, Ilica 101, 10000 Zagreb. Agronomski fakultet u Zagrebu će pristigle upitnike obraditi, podatke analizirati i potom dati preporuku za potrebne intervencije. 

GUBICI PČELINJIH ZAJEDNICA 2013/2014. godini

  Broj gospodarstva u UPISNIKU (MIBPG) ____________________ Pčelarim od __________________ godine   Pčelinjak stacioniran u okolici grada / mjesta _________________, pošt. broj ____________ Poljoprivredne površine oko mjesta na kojem je pčelinjak najdulje u sezoni (zaokružite): a)     Ima dosta površina s intenzivnom poljoprivredom (više od polovice u krugu od 4 km) b)     Nema površina s intenzivnom poljoprivredom (manje od pola u krugu od 4 km)   Matice izmjenjujem (molim, zaokružite odgovor): 1. Rojenjem, rojevnim matičnjacima, tihom izmjenom 2. Uzgajam matice za vlastite potrebe 3. Nabavljam matice od registriranih uzgajivača   Broj uzimljenih zajednica u jesen prošle (2013) godine: Uzimljeno __________________ proizvodnih zajednica Uzimljeno __________________ pomoćnih zajednica   Zimski gubici 2013/2014: Broj umrlih zajednicaod uzimljenja u jesen 2013. do danas:     ______________________ Gubici od proljeća do jeseni 2013. godine – mjeseci u kojima su utvrđeni gubici: –          ako ste imali gubitke i kroz sezonu, navedite broj stradalih zajednica i mjesec u kojem su se gubici dogodili te ako možete procijeniti što je bio glavni uzrok stradavanja:

Uzrok stradanja Stradalo zajednica mjesec 2013. Uzrok stradanja Stradalo zajednica mjesec 2013.
varroa: trovanja
nozemoza poplava /požar i sl.
druga bolest: krađa, vandalizam
problemi s maticom nepoznat
glad

Selim ______________________ košnica na: _____________ paša (upišite broj paša) Koliko je kilometara u prosjeku većina Vaših košnica bila prevožena?        __________ km Da li su Vaše zajednice bile na nekoj od slijedećih paša:

da ne da ne
Maslačak Kukuruz
Vrba Suncokret
Uljana repica Vriština
Bagrem Primorski ili planinski vrijesak
Lipa Ljetne paše
Kesten Medljika
Kadulja Ostale važne paše, navedite:

Ako ste u prošloj godini koristili neki od proizvoda za dohranu pčela, molimo da navedete koji i kada (Vlastiti med, šećer, invertirani šećer, visoko fruktozni sirup ili neki drugi proizvod): ___________________________________________________________________________ Ako su Vaše zajednice imale kasnu pašu medne rose, da li je moguće da su u zajednicama ostale zalihemedljike za vrijeme zime?                                                             da          ne Suzbijanje varooze: dali tretirate sve zajednice odjednom                                                    da            ne tretirate samo zajednice u kojima ste utvrdili da ima varoe                   da            ne U kojim mjesecima ste tretirali vaše zajednice sa sredstvom za suzbijanje varooze od početka 2013. do danas:

Godina Mjesec Kojim sredstvom?   Godina Mjesec Kojim sredstvom?
2013 1. siječanj 2013 9. rujan
2. veljača 10. listopad
3. ožujak 11. studeni
4. travanj 12. prosinac
5. svibanj
6. lipanj 2014 1. siječanj
7. srpanj 2. veljača
8. kolovoz 3. ožujak

U __________________, dana ____________ HVALA NA SURADNJI.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s